Biznes

Czym jest growth hacking?

Growth hacking („hakowanie wzrostów”) – to dość młoda technologia marketingowa, jaka polega na innowacyjnym przystąpieniu do funkcjonowań marketingowych. Jest to technologia, jaka potrzebuje od growth hacker’a wyjścia poza system tradycyjnych akcji marketingowych oraz skoncentrowanie się na nowoczesnych podejściach, jakie zapewnią spodziewane wzrosty. Growth hacker koncentruje się na wyszukaniu rozsądniejszych, tańszych opcji dla standardowego digital marketingu, np. przez odpowiedniejsze korzystanie z mediów społecznościowych, marketing automation, marketingu wirusowego czy dokładnie targetowych reklam PPC.

Growth hacking – definicja

Growth hacking (czy growth hacking marketing), natomiast po polsku “hakowanie wzrostu”, to nic odmiennego, jak technologia marketingowa, jakiej zamiarem jest nie jedynie trafienie z przekazem reklamowym do klientów, lecz również zadbanie o rozwój sprzedaży. Z tego growth hacker jest wreszcie rozliczany. Także w całej zabawie idzie o to, by efekty przemieszczające się na zyski spółki osiągnąć prawdopodobnie najmniejszym kosztem pracy i/lub kapitału. Natomiast już najcudowniej by było, jeśli to wszystko zadziało się szybko.

Growth hacking – komu jest niezbędny?

Growth hacking może dać duże zyski, czego dowodem może być Facebook, jaki oczywiście dzięki hackowaniu wzrostu rozpoczął własny intensywny wzrost. Z racji na małe wydatki growth hackingu w zestawieniu do drogiej reklamy, zalecany jest on dla młodych spółek i start-upów. Przewagę nad klasycznym marketingiem internetowym zapewnia mu także niekonwencjonalność i pomysłowość wykorzystywanych wyjść.